Κριτική υποκρισίας για τα Θρησκευτικά τεκταινόμενα της Σάμης

Κριτική υποκρισίας για τα Θρησκευτικά τεκταινόμενα της Σάμης

Κριτική υποκρισίας για τα Θρησκευτικά τεκταινόμενα της Σάμης

Tα χρόνια περνούν και κάποιοι βλέπουν τα αξιώματα «που υπηρετούν» ως θρόνους αιώνιας βασιλεία τους και αν κάποιος άλλος κάτι διαφορετικό τους προβάλει, επαναστατούν και παράγουν ψιθύρους, που δεν κρύβουν τίποτε άλλο παρά τον φόβο, τη δήθεν ανησυχία τους πως θα χαλάσει η κατάσταση, ορίζοντας έτσι τον εαυτό τους «παρατηρητές θεματοφύλακες».

Αυτό συμβαίνει αυτές τις ημέρες στη Σάμη, κατηγορώντας την πράξη του πανοσιολογιότατου εφημέριου του ναού της Σάμης, π. Παϊσίου Παράσχη, ο οποίος θέλοντας να τιμήσει τη μνήμη για τα θύματα του σεισμού του 1953, πέρα από το μνημόσυνο και την ανέγερση μνημείου, περιέλαβε και μουσική εκδήλωση στον αύλειο εξωτερικό χώρο του βουνού της Μονής της Παναγίας των Αγριλίων. (Θόρυβος της χαράς νικά τον Θάνατο!)
Στην έως τώρα παρουσία του π. Παράσχη μόνο θετικά λόγια μπορούν να σταθούν, από όλους τους ενορίτες της Σάμης, εφόσον και στα τυπικά του καθήκοντα στέκεται λειτουργός Θεού και κοινωνική δράση αναπτύσσει με την οποία έφερε κοντά στο ναό, τους νέους και ευρύτερα τους Σαμικούς της περιοχής.

Ο εν λόγω ιερωμένος συνεχίζει επάξια την πορεία του μακαριστού πανοσιολογιότατου Χρυσόστομου Αλεξάτου, πορεύοντας στα βήματα που άφησε ως θρησκευτική κληρονομιά. Βέβαια, οι εποχές όλο και αλλάζουν και θα πρέπει με ανοικτοσύνη, χωρίς ιδεολογικές και δογματικές παρεκλήσεις προς την Ορθοδοξία μας, να προσαρμοστούμε στις νέες και αξιόλογες δραστηριότητες οι οποίες στηρίζουν την πίστη μας και φέρνουν με αμεσότητα τους νέους κοντά στην εκκλησία.

Πάνω σε αυτό το ιδεολογικό υπόβαθρο ο π. Παΐσιος αθόρυβα σε συνεργασία με το Εκκλησιαστικό του Συμβούλιο, προσεγμένα προσπαθεί να αναπτύξει ανάλογες δραστηριότητες, χωρίς να προσβάλλονται θέματα και ιερά της ενορίας και της πίστης μας.
Και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά με την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι κάτοικοι της Σάμης στον παπά μας.
Εάν κάποιοι ενοχλούνται για όλα αυτά φαίνεται πως έχουν άλλα στο μυαλό τους τα οποία θα εξυπηρετήσουν τα δικά τους προσωπικά συμφέροντα.
Στην περίπτωση αυτή καλό θα είναι τα πράγματα να είναι ξεκάθαρα και όχι να είναι κρυφοψίθυροι και μισόλογα. Δεν μπορεί κάποιος να επεμβαίνει στα διοικητικά και τελετουργικά της Σαμικής ενορίας από μακριά. Εάν θέλουν αυτοί οι κάποιοι να ενταχθούν στο εκκλησίασμα της Σάμης και να αναλάβουν δράση.

Οι πόρτες της ενορίας είναι πάντα ανοιχτές. Ο τόπος δεν χρειάζεται αλεξιπτωτιστές, αλλά συνεχείς παρόντες σωματικά και ψυχικά επί τω έργω της ενορίας.

Ενόχλησε πως η μουσική εκδήλωση, η οποία είναι, ξανατονίζω προσεγμένη, χωρίς να προσβάλει τον εσωτερικό αύλειο χώρο της μονής, με ελεγμένο μουσικό υλικό, θα ενοχλήσει και θα ατιμάσει τον ιερό χώρο.
«Αιδώς Αργείοι!» Γιατί τόσοι υποκρισία; Γιατί τώρα; Ας απαντήσουμε με καθαρότητα πράξεων και με της μνήμης το ανακάλεσμα.
Πού είσαστε όταν την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, μέρες ιερής νηστείας, παλαιότερα κοντά στο πορτόνι του μοναστηριού, καντίνα πουλούσε σουβλάκια; Πού είσαστε όταν αντέδρασε ο μοναχός Ιωάννης και δεν πρόλαβε να το πει και του έδωσαν τη βαλίτσα και έφυγε για μια νυχτιά;
Είναι αλήθεια πως σε χώρους μοναστηριών δεν πρέπει να γίνονται μυστήρια κοσμικά (γάμοι, κηδείες κοσμικών) γιατί προσβάλουν τους αφήνοντες τα εγκόσμια και τάχτηκαν στον Θεό.

Εξαιρείται αυστηρά η περίπτωση των κτητόρων, όπου η εκκλησία οφείλει να τους μνημονεύει και να τους «εξυπηρετεί» στον χώρο που αυτοί έφτιαξαν ως πράξη εκτίμησης και ευλογίας. Αν όμως το μοναστήρι έγινε κάποτε ενοριακός ναός και εξυπηρέτησε τους κατοίκους της γύρω περιοχής, μπορεί να είναι λειτουργικός, στα παρεκκλήσια του και όχι στον κύριο ναό. Βέβαια εάν το μοναστήρι έχει καλογήρους και ιερωμένους θα πρέπει να είναι απόφαση εσωτερικού κανονισμού. (Υπήρχαν ανάλογες ιστορικές τέτοιες πράξεις στο νησί μας που ασκητές έπραξαν στο χώρο της Μονής κοσμικά μυστήρια).

Αν και το θέμα αυτό είναι κατά θρησκευτική άγραφη παράδοση, και σεβαστή εξ’ ολοκλήρου στην ψυχή μας, θα σας θυμίσω, ότι και στα Ομαλά έγινε κηδεία κοσμικού. Πού είσαστε τότε κύριοι επικριτές; Πού είσαστε όταν στο Ξεριζωμένο δόθηκαν άδειες για γάμους; Δεν ήταν κάποτε μοναστήρι;
Φυσικά, το κατά πως σας συμφέρει είναι άλλο κεφάλαιο! Και το χειρότερο ότι υπάρχει κατάκριση και κατηγορώ από αυτούς που ήταν παρόντες και συμμετείχαν σε όλα αυτά.
Εν κατακλείδι μια και τα θέματα αυτά πρέπει να λύνονται σοβαρά από τη Διοίκηση της Ιεράς Μητρόπολης, χωρίς «ξενικές» επεμβάσεις με καθαρότητα και όχι για το σκοπό του καλοθελητή, κάτω τα χέρια και οι ψίθυροι από την ενορία της Σάμης.

Οι κάτοικοι, γιατί σε αυτούς ανήκει ο ναός και η ενορίας τους, είναι στενοχωρημένοι και εξαγριωμένοι, θέλουν την τάξη, το σεβασμό προς το έργο που με πολύ μεράκι προσπαθεί ο π. Παΐσιος Παράσχης, ο εφημέριός τους.
Τίποτε και καμμιά πρόθεση δεν υπάρχει ούτε αποσκοπεί η μουσική ελεγμένη εκδήλωση στο εξώτερο μέρος του λόφου των Αγριλίων, επίσης τοπίου Φυσικού Κάλλους, στην αμαύρωση κάθε ιερής μνήμης, πόσο μάλιστα στη μορφή του μακαριστού Χρυσόστομου, που παρήγαγε έργο λαμπρό και σεβαστής παρακαταθήκης.
Ας χαμηλώσουν οι τόνοι, ας κινηθούμε σωστά, συνεργατικά, τυπικά και ιεραρχικά για τον τόπο μας και για την αξία της πίστης μας σε κάθε σχεδιασμό και δράση που αναμένεται να πραγματοποιηθεί. Είναι πολλά αυτά που μας ενώνουν και τίποτε δεν μας χωρίζει, μπροστά στην αγάπη του Θεού.

email
Πηγή άρθρου: vlahatasamis.gr