Το ντέρμπι ΠΑΟ – Ολυμπιακού στον ελληνικό κινηματογράφο

Παναθηναικός-Ολυμπιακός

Παναθηναικός-Ολυμπιακός

Το ντέρμπι των «αιωνίων» ξεκινάει σε λίγες ώρες και όλοι έχετε ακούσει αναλύσεις επί αναλύσεων για το αγωνιστικό κομμάτι…

Έχετε διαβάσει τις απόψεις των ειδικών και μη…

Έχετε δει τις προϊστορίες και τα στατιστικά και είστε έτοιμοι να πάτε στο γήπεδο ή να κάτσετε στον καναπέ σας και να απολαύσετε το ματς της χρονιάς.

Θέλοντας να… χαλαρώσουμε το κλίμα και να δώσει μία άλλη διάσταση στο ντέρμπι, πιο χιουμοριστική, σας παρουσιάζει τη «μάχη» των «αιωνίων» με τη… ματιά του ελληνικού κινηματογράφου.

Πολλοί είναι οι λάτρεις των παλιών ταινιών της δεκαετίας του ΄60 και ΄70, οι οποίες ακόμα και σήμερα όποτε παίζουν στις τηλεοράσεις κρατάνε καθηλωμένους αρκετούς τηλεθεατές.

Σε πολλές εξ αυτών βασικό ρόλο είχε το ποδόσφαιρο και όπως είναι λογικό δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι δύο «αιώνιοι».

Βλαχοπούλου, Βέγγος, Τσιβιλίκας, Βουτσάς, Καραγιάννη και άλλοι πολλοί γνωστοί ηθοποιοί έπαιξαν σε ταινίες, όπου το τριφύλλι και ο δαφνοστεφανωμένος έφηβος είχαν πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Πάμε, λοιπόν, να θυμηθούμε μερικές από τις ταινίες στις οποίες Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός είχαν την… τιμητική τους.

Είστε έτοιμοι; 3,2,1… Πάμε…

«Κρατάει χρόνια αυτή η κόντρα»

Μπορεί τα παλαιότερα χρόνια να υπήρχαν ανακατεμένοι φίλαθλοι στις κερκίδες όλων των ομάδων και όχι όπως σήμερα με χιλιάδες κενά καθίσματα ανάμεσα στους οπαδούς των δύο συλλόγων ή με κόσμο μόνο των γηπεδούχων, αλλά η κόντρα παρέμενε… κόντρα.

Οι δύο «αιώνιοι» κάθε χρόνο έδιναν τις «μάχες» τους εντός αγωνιστικού χώρου, αλλά και… εκτός.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Θανάσης Βέγγος και ο Κώστας Δούκας στην ταινία του 1963 «Ο τρελάρας».

Οι δύο άνδρες φτάνουν στο γήπεδο της Λεωφόρου, όπου και θα γίνει το ντέρμπι των «αιωνίων», πολύ νωρίτερα από την έναρξη της αναμέτρησης.

Για να περάσει η ώρα, ανταλλάσουν καφέδες, παίζουν ταβλάκι, μέχρι που φτάνει η ώρα του αγώνα.

Εκεί, ξαφνικά ο Βέγγος ανοίγει μία ομπρέλα του Παναθηναϊκού και μόλις την βλέπει ο «κόκκινος», Κώστας Δούκας γίνεται έξαλλος!

«Παναθηναϊκάκιας είσαι;», ρωτάει τον «πράσινο» Βέγγο και η κόντρα δεν αργεί να πάρει διαστάσεις μέχρι που οι δύο άντρες πιάνονται στα χέρια!

«Το ποδόσφαιρο είναι γιορτή»

Όλοι οι μη υγιείς φίλαθλοι πρέπει να καταλάβουν ότι το ποδόσφαιρο είναι μία γιορτή! Δεν πρέπει να υπάρχουν ακρότητες, ούτε κρούσματα βίας.

Αυτό φαίνεται πως το κατάλαβε καλά η Μάρθα Καραγιάννη, όπου στην ταινία του 1968 «Μία κυρία στα μπουζούκια» πηγαίνει στο «Καραϊσκάκη», όπου υποτίθεται προπονείται ο Ολυμπιακός με μεγάλο αστέρι της ομάδας τον Κώστα Βουτσά και δείχνει τις… χορευτικές και όχι ποδοσφαιρικές της ικανότητες, στον αγωνιστικό χώρο.

Στην ίδια ταινία, οι ίδιοι πρωταγωνιστές δίνουν ρεσιτάλ γέλιου. Η υπηρέτρια Μάρθα Καραγιάννη, δείχνει στην… κυρία της, Νένα Χρονοπούλου πως παίζεται το ποδόσφαιρο με ένα… μαξιλάρι, όπου και σπάει ένα βάζο!

Η εικόνα μεταφέρεται στο «Καραϊσκάκη», με τον Βουτσά να βάζει ένα απίστευτο γκολ και την Καραγιάννη να μπαίνει στα αποδυτήρια και να του δίνει το τηλέφωνό της, παίρνοντας ένα αυτόγραφο από εκείνον.

«Δεν έχω γιο»

Η Ρένα Βλαχοπούλου, όπου βρισκόταν έλεγε συνέχεια το ίδιο: «Δεν έχω γιο»! Ο Χούλιο ήθελε να πάρει την ελληνική υπηκοότητα για να αγωνιστεί σε μία εκ των τριών ομάδων που τον διεκδικούσαν.

Τους κόκκινους, τους πράσινους και τους κίτρινους…

Ο μάνατζερ του, Βασίλης Τσιβιλίκας εκμεταλλεύτηκε ένα επεισόδιο ανάμεσα στον Χούλιο (Νίκο Γαλανό) και τη Βλαχοπούλου σε ένα ξενοδοχείο και έβγαλε μία φήμη, ότι είναι η μητέρα του, ώστε να μπορέσει να γίνει Έλληνας και να παίξει στο πρωτάθλημα μας.

Βέβαια, όλα αυτά έγιναν στην ταινία «Η Ρένα είναι οφσάιντ» του 1972 και δεν ξέρουμε αν σήμερα θα έκανε τα πάντα, κάποιος παίκτης , για να αγωνιστεί στα ελληνικά γήπεδα.

«Ου να μου χαθείς κρέας!»

Το καλύτερο το αφήσαμε για το τέλος…

Η Ρένα Βλαχοπούλου στην ίδια ταινία πηγαίνει στο γήπεδο της Λεωφόρου, κατά τύχη, για να παρακολουθήσει ένα ματς των «πρασίνων».

Σε αυτή τη σκηνή φαίνεται χαρακτηριστικά, σε τι σημείο μπορεί να φτάσει ένας φίλαθλος, ο οποίος παρακολουθεί ποδόσφαιρο.

Μία γυναίκα με άγνοια για το άθλημα, παρακολουθεί έκπληκτη και προσπαθεί να καταλάβει τη νοοτροπία και τη σκέψη… του παθιασμένου φιλάθλου.

Άραγε ποια από τις δύο πλευρές ήταν η παράλογη;

Δείτε το χαρακτηριστικό απόσπασμα και αναρωτηθείτε πριν ξαναπάτε στο γήπεδο:

email
Πηγή άρθρου: woop.gr